17 december, 2008

Tove med glasögon

Idag har Tove varit hos ortopisten igen pga sin skelning. Det gick både bra och dåligt.
Positivt var att hennes öga inte har tappat så mycket syn som jag trodde utan utveckas bra. Mindre roligt är att hennes skelning är oförändrad och hon har väldigt jobbigt att hålla ihop sina ögon och använda dom tillsammans vilket vi märker när hon läser.

Nu ska vi strunta i lappen som hon använt (ung en timme om dan) och hon ska använda glasögon i stället för att se bättre. Först och främst hemma så hon vänjer sig.
Det ena glaset har prismaglas för att träna ögat (vet inte riktigt hur).
Två månader till att börja med för att se hur hon/vi tycker att det fungerar.
Sen blir det troligtvis en operation så småningom och det är inte för det kosmetiska utan för funktionen på hennes ögon. För ju äldre hon blir ju mer ska hon läsa och det kommer att bli jobbigt för henne annars.




Poserar lite









Om ni missat det så är pysselbloggen igång

3 kommentarer:

Anonym sa...

Passa jättefint i glasögon, men ngn skelningn ser inte jag i alla fall?!

Skelar hon bara när hon läser då?

-Åsa

Anonym sa...

Vad lik hon är dig! Och hon passar bra i sina glasögon!

Nikki sa...

Superfin är hon i sina glasögon! Emma fick också glasögon för att hennes öga vill trilla in hon är översynt (tror jag det heter i alla fall) Nu kom jag på att jag måste ringa om en ny tid hos ögonläkaren!