02 december, 2008

Två dagar avklarade

Nu har jag kört taxi två dagar och det känns inte som att det var nästan fyra år sen jag slutade, inte förutom att jag inte hade den blekaste aning om hur jag skulle få igång taxametern och hur den fungerade.
Det är jättekul att se skolbarnen igen. De har minst sagt växt på sig på fyra år och flera stycken känner igen mig *glad*
Jag hittar fortfarande ute i de sörmlänska skogarna och jag är väldigt glad att slippa snön just nu.

Om det blir nån fortsättning efter jul vet jag inte än. Just nu verkar det vara upp till mig. Men kommer jag in på utbildningen jag sökt kanske jag är kvar där och jobbar samtidigt som jag pluggar på distans.
Men några helgnätter blir det inte. Visst jag jobbar med fulla dumma människor i arresten och det är okej, men att sitta med samma människor själv i en taxi är inte riktigt lika okej.
Många som åker är ju jättetrevliga men tyvärr så finns det för många som inte är det.

Jaja, tiden får utvisa vad som händer. Nu koncentrerar jag mig på dessa tre veckor.
Det är skönt att jobba dagtid iaf. Jag hinner ju pyssla på kvällarna. Julkorten är på gång. Ett är klart och sju stycken är halvfärdiga än sålänge.
Lite annat pyssel hinns också med och nästa vecka ska jag börja göra julklappar med barnen. Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder än eftersom vissa som ska få presenterna läser i min blogg *s*

Inga kommentarer: