05 december, 2008

Reservtanken


Idag går jag in på min sjunde arbetsdag av åtta i sträck. Jag kom hem kl två i natt, la mig 2,30 och gick upp 6,30 i morse.
Nu ska jag lägga mig en liten stund i soffan innan jag måste iväg och fixa lite ärenden innan jag börjar jobba igen.
I morgon jobbar jag långpass på minst 12 timmar. (Dubbla sitttningar julbord)

Jag känner att det är reservtanken som går nu och att jag dessutom håller på att dra på mig en förkylning vilket inte är så konstigt när alla andra här hemma hostar och snorar i kapp.
Söndag och måndag är jag leeeeeeediiiig. Underbart.
Jag funderar på att starta upp en ny blogg, en pysselblogg där jag kan lägga upp det nya jag gör och ha det här kvar som min svammliga egoblogg. Visst, pysslet är väl också ego men det kanske är smidigt att dela på ego och ego :)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Var rädd om dig!

Miss Mess sa...

Oh, vad jobbigt.. Skönt att du snart får vara lite ledig..

Kram.