07 december, 2008

Luciatåg

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit och sett luciatåget i kyrkan. Ca 65 barn i ålder förskoleklass till nian har sjungit. Helt underbart var det.
Elin sjöng solo och mamman fick tårar i ögonen :) Tänk att man kan bli så stolt över sina barn för såna saker.
Tove och Emelie vär också med i luciatåget.
Kyrkan var fullsatt. F är och tittar nu för dom kör två gånger. På så sätt slipper vi att ha Tillan med för hon har myror i hela byxorna minst sagt. Sitta still sådär är inte hennes grej riktigt.

I helgen har det varit julmarknad här i byn, men jag har inte varit där.
Igår jobbade jag och idag har jag varit så trött efter min vecka som slutade på 14,5 timmar igår. Från 12 till 02,30. Dessutom har min förkylning brutit ut så jag känner mig inte riktigt pigg.

Ska se om jag kan få in en film på när Elin sjunger. Vet inte hur kvaliten blev för jag satt ganska långt bak och filmade med kameran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt med luciatåg och solosång dessutom!

Ponder sa...

Jag förstår att du blev tårögd - själv är jag så lätt rörd att jag förmodligen hade storbölat!