14 december, 2008

Vildsvins träff


Natten mellan fredag och lördag när jag åker hem efter en hemsk kväll på jobbet där det varit slagsmål kommer herr Vildsvin (eller om det är fru) springande i full galopp genom skogen och ut framför min bil.
Under dagen och kvällen har det snöat, töat, regnat och frysit, mao så var det glashalt. Tur i oturen kanske eftersom jag höll 50 km ungefär på den lilla alfalterade slingrande vägen genom skogen.
Jag ser herr Gris komma från vänster snett framåt, ut på vägen och jag känner att nej, nej, nej det här går inte för det glider ju bara när jag bromsar. Han smäller i min front, ramlar och glider framför bilen ut åt vänster, far runt och smäller i min framskärm trodde jag, men det var som tur är däcket.
Jag får stopp på bilen och försöker se i backspegeln om han ligger på vägen för jag vågar ju inte gå ur.
Ser inget men öppnar dörren och kikar lite och ser då att han springer längre bort på vägen.
När jag åkt framåt en liten bit så kliver jag ur för att se hur det gick med bilen, men det ser okej ut det lilla jag ser där mitt i skogen.
Väl hemma kollar jag igen men ser inget och dan efter får F gå ut och titta. Han konstaterar att bilen klarat sig men det är lerig från nummerplåten fram och hela vägen ut till framdäcket.
Ibland ska man ha tur.

3 kommentarer:

Elin sa...

Skönt att det gick bra! Det är läskigt att köra på vildsvin, de kommer så snabbt och smäller så högt. Både jag och Marcus har lyckats köra på varsitt. Men, det har gått rätt bra båda gångerna, några buler blev det dock på bilen. Nä, fy jag vågar kanppt gå ut och titta heller.
Kram

Lotta sa...

Men det där skulle du väl ringt och anmält? Herr vildsvin kanske skadade sig trots allt. Tur att det inte blev värre i alla fall. De där fula grisarna är inget roliga att köra på.

Anonym sa...

å fy, vildsvin av alla dessa djur.
Förstår att du inte vill gå ut o titta liksom.