22 december, 2008

Grattis Tove 7 år

För 7 år sen såhär dags befann vi oss på BB och jag hade min 3dje dotter i famnen. En dotter som inte alls var planerad men väl så önskad.
Graviditen gick fort eftersom att jag inte upptäckte att jag var gravid förrän i v 16.


Förlossningen gick också fort. Vattnet gick vid 22 tiden på kvällen den 21:a. En timme senare började värkarna komma så smått.
Vi kom till förlossningen staxt efter 01 och kl 03,10 på första krystvärken föds en flicka som väger 3510 gr och är 51 cm lång.
Hon skrek direkt när hon kom ut och skrek över en timme. Både F och jag undrade vad det här skulle bli för en bebis. Men sen tystnade hon och skrek inte igen förrän hon var över en månad gammal.

Som liten var hon otroligt snäll. Rörde inget och gjorde inga bus alls nästan.



Idag är hon en målmedveten tjej som vet vad hon vill. Hon är omtänksam och vill allas bästa. Hjälper gärna till och hon är en otroligt bra storasyster. Inte alltid en lika bra lillasyster kanske då hon är en riktig reststicka :)



3 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt söt är hon också! Grattis!

Anonym sa...

Grattis tove!
Hoppas ni har en bra födelsedag med massor av presenter och tårta.

Va söt hon är :)

JenniferPallin sa...

Ojoj vad stor hon har blivit! Du får hälsa grattis i efterskott från Malå !