10 februari, 2008

Snart så

Snart är helgen över...inte ofta man längtar efter att helgen ska ta slut. Men denna helg jobbar jag tre nätter i rad mellan 21,15-07,15 och har 4,5 mil att åka till jobbet (enkel resa).
Dessutom är det inte lätt att sova med familjen bulleribång straxt utanför sovrumsdörren och en Tilda som har hamnat i en skrikperiod.
Men nu sitter jag och laddar för sista natten denna helg och tänker inte på att om två veckor är det dags igen.

Innan Tillan föddes jobbade ju jag huvudsakligen natt och då var tre nätter i rad inga större problem. Nu känns det att man inte är van längre.

Tilda är feberfri, men är så skrikig och gnällig. Hon har hamnat i nån konstig dygnsrytm. Natten mellan fredag och lördag sov hon 20-22 var vaken 22-03 och sov 03-07. På dan sov hon en halvtimme på förmiddan och två timmar på eftermiddan.
Natten till idag sov hon 21-24 var vaken 24-04 och sen sov till 7,30. Idag på dan har hon sovit två timmar på förmiddan och sen slocknade hon i soffan vid 18,30. Nu håller jag tummarna för att hon sover i natt så stackars F får sova när jag jobbar.
Vet inte varför hon är såhär. Hon gnäller och skriker på natten, även fast hon har legat i vår säng. Hon har fått välling, men det har inte hjälpt. Hon verkar inte ha ont i öronen. Hon ömmar iaf ingenting när man trycker.
Nä, jag hoppas verkligen att det vänt nu och att hon sover på natten och kan vara pigg och glad på dan. För som det är nu så orkar hon inte med sig själv utan skriker mest hela tiden.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Var rädd om dig. Jag förstår inte hur du orkar. Fast jobba måste man ju men sova måste man också. Vill ju inte att du ska gå in i väggen.

Skönt att Tilda är bättre i alla fall. Hoppas på lugn vecka med lite välförtjänt vila för dig.

Anonym sa...

Hoppas hon hittar tillbaka till sömnen igen!!!
-Åsa

Unknown sa...

Har du testat att sova med öronproppar? Det finns några riktigt bra som säljs på apoteket. Jag sover alltid med öronproppar när jag arbetat natt och sover hur gott som helst! Barnen kan skrika och låta utan att jag vaknar.

Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara att lilltösen inte sover på nätterna. Isak var ju precis likadan innan jag så att säga "tog tag i saken". Jag hoppas att ni slipper det och att det vänder av sig självt.

kram!

Nina sa...

Lotta: Tack för omtanken :) Nä, tror inte jag går in i väggen när jag bara jobbar helger. Värre vore om man gjorde så här hela tiden.

Åsa: Jadå, Tillan sover bättre nu

Lillasysteryster: Ja, jag har funderat på öronproppar faktiskt. Ska skaffa det till nästa gång jag jobbar såhär.
Sova måste man ju, men det är inte lätt när man har familjen utanför dörren.