22 februari, 2008

Fredag igen

Nu är det fredag igen och dags att jobba hel helg. Fredag, lördag och söndag natt. F är ledig på måndag så jag får sova när jag kommer hem. Skönt. Hoppas han kommer tidigt i dag så jag kan lägga mig på eftermiddan.

Svägerskan fyller år i helgen. Grattis Annika...tyvärr kan ju inte jag komma men F och barnen ska åka. Jag har gjort kort och present som läggs upp här efter helgen ;)

Barnen mår bättre. Tove och Tillan hostar mycket fortfarande och Tillan är ordentligt snorig men all feber verkar äntligen vara borta.

I onsdags var jag upp med Tillan till BVC för 18 mån kontroll. Hon hade lite feber så vi hoppade över sprutan. Vi får gå upp och ta den nån gång nästa vecka om hon är bra då.
Ok stämpel på allt utom talet...inte så konstigt kanske eftersom hon inte pratar alls.
Vikt 10,860 gr och längden mätte 82 cm.

Idag ska det städas. Sen ska jag skjutsa Emelie till tåget. Hon ska åka till sin gudmor i helgen. Ska passa på att handla lite när jag ändå är iväg. Sen är det jobba och sova som gäller. Just ja..ska till apoteket och kolla efter öronproppar också. Det får jag inte glömma. Så kanske man kan sova lite mer i helgen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt att behöva jobba hela helgen :(
Men jag är lite nyfiken på vad du jobbar med.
Hoppas städningen gick bra.

Trevlig helg!!

Lotta sa...

En hel helg låter tufft. Hoppas det blir mycket vila på måndag då. Öronproppar var ju ett bra förslag.

Förstår inte varför BVC hakar upp sig så mycket på talet när de är så små. Alice säger inte heller så många ord. Hon snackar bara en massa nonsens. Vilket språk pratar hon? undrar Max. :)