12 februari, 2008

Elaka baciller




Vi har fått några elaka baciller. Hela familjen kraxade i kapp vid frukostbordet i morse. Alla har ont i halsen.
Jag har bara ont i halsen. F har ont i halsen och mår allmänt dåligt. Emelie har ont i halsen. Elin har ont i halsen och är hes och hostig. Tove har ont i halsen. Tillan är hes, hostig, snorig, dålig i magen och allmänt klängig och gnällig.

Nu har iaf tjejerna gått till skolan, men vi får se om nån eller några av dom kommer hem igen eller om halsonda blir bättre.

Tillan och jag ska vara hemma och städa upp lite efter helgen, om mitt lilla "plåster" vill låta mig göra det......
Vi behöver även gå iväg och kasta retursopor. Blir nog en lagom promenad för Tillan idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

inte kul när det är sjuka tider för alla.
jag o linus är hemma och är lite sjuka. va till doktorn med linus, men det var ingen öron inflamation som tur var. lite vax propp bara som vi ska ta bort sen när han blir frisk.

Elin sa...

Trist att ni är hängiga allihop! Hoppas ni kryar på er! Här är vi också sjuka alla fyra, mindre kul.
Kram

Anonym sa...

Krya på er blixtsnabbt!!!
Kram Åsa