06 februari, 2008

Liten är sjuk

Tilda har blivit sjuk stackars liten. Hon har fått hög feber och bara ligger som en trasa i soffan.

Märkte redan i morse när jag kom från jobbet (dom ringde in mig till arresten i igår) att hon var så slö och grinig. Hon var inte alls varm då. Redan vid 8,40 satt hon i min famn och höll på att somna så vi la oss i vår säng och tittade på Tweenies. Hon somnade nästan direkt och jag med eftersom jag jobbat hela natten.

Vi vaknade lite före 11 och hon var kanonvarm. Vi låg kvar och halvsov till 12 och gick sen upp för ett blöjbyte och en temp som visade 39,5 grader.

Hela eftermiddan har hon legat i soffan och sovit till och från och hon har varit som ett plåster på mig. Det har inte blivit mycket gjort här hemma idag inte. Jag har läst vidare i min Stieg Larsson och hjälpt Elin med läxorna.

Hon har inte velat äta mer än en flaska välling vid 12. Gjorde en flaska till när vi åt kvällsmat, men den ville hon inte ha.
Efter maten fikade vi med chokladbollar som Elin gjort på miniorerna och det ville hon ha. Hon åt tre stycken knasfian. Inte så nyttigt kanske, men bättre än ingenting alls.

Nu ligger hon forfarande i soffan och sover till och från. Ska ge henne lite alvedon inför natten och hoppas febern går ner och hon vaknar frisk och kry i morgon bitti.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars liten! Hoppas det vänder snabbt!

Lotta sa...

Uscha! Hoppas hon kryar på sig fort. Har ju själv haft en febrig sak här hemma nyss och det är inte kul. Men det verkar gå en massa sånt nu. Hög feber i flera dagar.

Ta hand om er!

Cina sa...

Hoppas hon är bättre idag och att ni alla fick sova gott i natt!

Lollo sa...

Hoppas hon blir frisk fort, tycker inte hon behöver vara mer sjuk nu. Stackarn!