18 februari, 2008

Pasta rapport


I fredags testade vi pasta och pastasåsen från Kungsörnen. Det som jag fick för att testa genom Buzzador.
Pastan är ju vit fiberpasta. Ingen i vår familj gillar vanlig fullkornspasta nåt vidare. Men den här vita fiberpastan som både är nyckelhålsmärkt och GI märkt är verkligen helt okej. Lite dyr jämfört med vanlig pasta om man ska köpa den i affären, men smakmässigt är den riktigt god.


Pastasåsen*, med smak av Tomat och ost med soltorkade tomater, är färdig på tetra, bara att värma. Lätt och smidigt. Det negativa med den var lukten. Omdömena hemma när vi hade hällt den i kastrullen var att den luktade fotsvett eller kräks...men smaken var det inget fel på. Bitar av solltorkade tomater och riktigt god kryddning.


Så jag kan rekommedera framför allt pastan, men även såsen. Har man bråttom nån dag och inte orkar laga mat som tar lång tid så är det här helt klart ett alternativ.


*Pastasåsen finns även i smakerna:
-Medelhavssås med tomat, örter och selleri
-Champinjonsås med cremefraiche
och
-Köttfärssås med örter och vitlök


Nu vill jag ju också veta hur många av er som varit här och läst om min buzz så jag vet vad jag ska skriva på rapporteringen ;)

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har läst såklart!

Har lite svårt för såna där färdiga pastasåser. Tycker de smakar lite konstgjort, men vit fiberpasta låter som en bra idé.

Anonym sa...

jag har också läst, håller me Lotta :)

Lollo sa...

Jag har läst. Pastan verkar ju helt ok. Är inte så mycket för färdiga pastasåser.