11 mars, 2008

Så var det dags igen då

Jaha, då har vi varit friska en dryg vecka här hemma och det fick visst räcka :( Nu är det Tilda som blivit dålig igen. Hon har varit lite dålig i luftrören några dagar så idag började jag med hennes pulmicort så det inte ska bli värre. Sen sov hon middag efter öppna förskolan och vaknar med feber och är jättehostig och rosslig...

Tove hostar värre än förut och Elin har börjat hosta. Elin kräktes dessutom natten mot söndag så hon var hemma från skolan igår för säkerhets skull. Lika bra att hålla på 48 timmars regeln.

Jag säger det igen: Jag är så glad att jag inte jobbar mer än helger just nu. Det är så skönt att slippa dessa vab-dagar, att slippa diskussionen om vem som ska vara hemma. Nu är jag hemma i veckan och F på helgen.

Nu vill jag att detta går fort över och att vi sen är friska till oktober ungefär. Helst längre ändå ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att slippa tjafs om vem som ska vara hemma, har viktigast jobb och sånt! Håller tummarna för att ni har avverkat er dos av sjukor nu!

Anonym sa...

Nä, va tråkigt.
men tur att ni kan lösa det på ett smidigt sätt.