14 april, 2008

Sjukbloggen fortsätter

Inte länge sen vi blev kvitt magsjukan..... Idag kom Emelie hem efter skolan och var genomförkyld.
Nu ligger hon däckad i feber, hosta, snuva och ont i halsen.....stackarn...
Så får vi se om nån mer i barnaskaran också blir sjuk eller om det räcker med en den här gången....

Vi har tidigare varit väldigt förskonade från sjukdomar. (Förutom stackas Tillan) Det har knappt hänt att sjukdomar går runt bland alla, utan det är oftast bara en som blir sjuk. Men den här vintern och våren har varit hemsk. Det är ju ingen hejd på alla sjukdagar. Feber, hosta, feber, magsjuka, hosta, feber osv, osv, osv..

Nu vill jag ha sommar och värme och inte några mer baciller.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är också trött nu!! Jag vill ha en frisk vår och sommar.

Anonym sa...

Vi har nog kommit ut på andra sidan sjukträsket här hemma. Frosti går sin femte raka vecka på dagis och jag har inte varit sjuk på lika länge. Annars har vi uppdelningen; Rasmus sjuk två dagar om året, Frosti sjuk två dagar i månaden och jag två dagar i veckan typ.

Anonym sa...

Stackarn!

Vi har varit friska så länge nu så jag kommer knappt ihåg hur det är men bara för att jag vågade säga det så vet du ju vem som kommer att ligga däckad lagom till helgen *s*

Krya på er och så hoppas jag värmen komme snart!!!