11 april, 2008

Bakdag idag

Jag lovade Lena som fyllde 30 igår att baka lite åt henne. Hon ska ha 30 års fest i kväll och bjuda på kallskuret och egen potatis sallad. Jag bakar till efterrättsfikat.

Kvart i åtta i morse var en långpanna med Silviakaka klar. Sen efter dammsugning och tvätt gick vi till öppna förskolan jag och Tilda.
Nu på em har jag bakat 3 chokladkakor med himmelsk glasyr och ska göra en långpanna till med silviakaka så fort Lena kommer förbi med mer margarin.

Så ikväll blir det 30 års fest en liten stund. Barnen är med och i morgonbitti börjar jag jobba kl 7 så det blir inte särskilt sent för mig.
Lördag jobbar jag 7-15 och söndag också.
Sen är det måndag igen....



Chokladkaka med himmelsk glasyr...mums....

1 kommentar:

Anonym sa...

mmmm gott!
Nyfiken på vad silverkaka är för något?

Kul att få gå på fest, fast det hade kanske varit roligare att få gå utan att behöva jobba dan efter.

Trevlig helg!