10 april, 2008

Effektiv morgon


Nu är klockan kvart över åtta på morgonen.

Jag har:
-Gett barnen frukost bestående av havregrynsgröt, rostad smörgås, jos och thé.
-Städat undan i köket
-Fått iväg 3 av barnen till skolan och alla hade väskorna med sig inkl gympakläder och läxböcker
-Bäddat i vårt sovrum
-Gjort mig och Tillan i ordning
-Dammsugit
-Plockat ner och vikt en maskin tvätt
-Hängt en ny omgång tvätt
-Laddat tvättmaskinen med mer tvätt
-Städat hos kaninen

Känner mig ganska nöjd och visst kan jag sätta mig och pyssla med gott samvete när Tillan sover? ;)

5 kommentarer:

Cissi sa...

gud så aktiv du vart! jag hoppas du sitter och vilar nu ;)

Anonym sa...

Herregud, jag kände att jag måste vila bara efter att ha läst vad du åstadkommit! Själv har man förvisso fått iväg sonen till dagis, men det är också allt! Helt klart är du värd att pyssla.

Anonym sa...

Oj,va duktig du är och så tidigt på morgonen.
Får jag såna ryck så blir det på kvällen när jag har vaknat till ;)

Världen enligt J. sa...

Wow! Kvart över åtta har vi fått i oss frukost, läst tidningen, plockat undan det värsta och stoppat ner lilla fröken i overallen. Definitivt inte dammsugit eller vikt tvätt ;)

Lotta sa...

Och allt detta hade du gjort innan kvart över 8? Tror du är lite mer effektiv än vad jag är van vid. :)

Efter detta är du värd vad som helst. Pyssel eller varför inte en stunds vila? ;)