17 januari, 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Mia-Miao. Så okej...utmaningen antagen.

Vad gjorde du för tio år sedan?
-Tja, jag var mammaledig med Emelie. Umgicks med några andra hemma mammor och hade just börjat gå till Öppna Förskolan.

Vad gjorde du för ett år sedan?
-Var mammaledig med Tillan, men hade precis börjat jobba xtra i arresten igen.
Tillan var jättemycket sjuk den här perioden. Vi gjorde 4 läkarbesök under en månadstid pga hennes luftvägar.

Fem snask du gillar?
-Hårda salta godisar
-Gott och Blandat
-Kexchoklad
-Marianne
-Ahlgrens bilar

Fem sånger du kan hela texten utantill:
-Nu tändas tusen juleljus
-Die Mauer, Ebba Grön
-Främling, Carola
-Imse Vimse Spindel
-Du gamla du fria

Vad skulle du göra om du var miljonär?
-Lösa lånen på huset. Boka en utlandsresa tillsammans med familjen samt göra nya planer för husrenoveringen.

Tre dåliga vanor:
-Biter på naglarna
-Morgontrött
-Dålig på att äta nyttig lunch

Fem saker du gillar att göra?
-Umgås med familjen
-Scrappa
-Köra bil
-Få presenter
-Sova på morgonen

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
-läderbyxor
-tåstrumpor
-skidoverall
-body (ja, jag hade en sån när de var modernt, men inte igen...)
-ridbyxor (ja, möjligen om jag ska rida)

Fyra favoritsaker:
-Digitalkamernan
-Min familj
-Mitt körkort
-Min hushållsassistent (att göra degar i)

4 personer jag utmanar:
-Mi-Marie
-Elin
-Charlotte
-Åsa

2 kommentarer:

Ponder sa...

Ha ha, vuxen body hade jag glömt bort! :D Det skulle jag heller inte sätta på mig igen.

Anonym sa...

Ja vad kul, nu har jag svarat :-)

Åsa

Hehe bodys ja, vad sjutton tänkte vi på??