15 januari, 2008

Bilderna

Här kommer lite bilder från vår påbörjade källarrenovering.


När vi flyttade in i huset såg rummet i källaren ut såhär. På golvet låg en grön plastmatta ditlagd direkt på cementgolvet och på väggarna satt det panel, spikad direkt på betongen och utanför väggarna utåt var det inte dränerat men det fanns blomrabatter. Så panelen på den väggen var alldeles möglig och betongväggen fuktskadad. Här har F precis börjat riva bort panelen för att bilda sig en uppfattning om hur skadat det är.




Så här såg det ut medan de fuktskadade väggarna torkar upp. Vi har nu dränerat så det inte ska bli fukt igen.



Nu är rummet uppreglat med "nya" väggar och det är målat och tapeserat. Elen i de nya vägguttagen är inte inkopplad än och dörren mot hallen ska målas från grön till vit.
Emelie har själv valt tapeter till sitt nya rum.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint det blev, häftig tapet.

Unknown sa...

Hej igen, tjatig jag börjar bli ;)
Jag ahr en utmaning till dig i min blogg. Kram Mia

Cina sa...

Kommer att bli superfint! Häftig tapet! Förstår att det ska bli skönt att få några fler rum.

Anonym sa...

Snyggt det blir, vad kul att få välja egen tapet :-)


Åsa

Ponder sa...

Oj, vilken snygg tapet hon valt! Det kommer bli kanon fint när allt är klart, det är jag säker på. :)

Nikki sa...

Supersnygg tapet en sån hade jag kunnat tänka mig sen när vi ska flytta ner vårt sovrum på första våningen.