14 januari, 2008

Kanske inte ändå

Jag tycker ju att vi är så trångbodda. Vi bor 6 personer på knappt 100 kvadrat och det är saker överallt och hur mycket jag än plockar så är det alltid stökigt känns det som.
Vi har bara tre sovrum så Tillan sover i vårt sovrum, ett barn har eget rum och de andra två delar på ett. Ett litet vardagsrum med mycket möbler + Tillans leksaker funkar med är inte optimalt.
Köket vet jag inte vem som planerat..troligen en pryoelev av nåt slag om det nu fanns såna i mitten av 60 talet...Inte har han eller hon lyckats så bra iaf....Det är litet, trångt och dumt...

Men så idag läste jag om en familj som bor med 8 barn i en lägenhet på 110 kvadrat och jag inser just att vi kanske inte är så trångbodda iaf...allt är ju relativt.
Inte för att det gör att jag slutar drömma om ett stort hus på en sisådär 250 kvadrat med ett stort kök och städhjälp *s*, men jag vet ju att andra bor lika trångt och värre :)

Nu börjar det ju iaf röra på sig när det gäller inredningen av källaren. Det ska bli tre sovrum där, men det är så mycket jobb och tar tid.
Ska lägga in lite före och efterbilder nån dag så ska ni få se skillnaden.

1 kommentar:

Ponder sa...

Tän så här: Om ni hade ett dubbelt så stort hus hade ni haft dubbelt så stor plats att stöka till, och sen dubbelt så stort att städa! ;)