30 april, 2007

Härlig utflykt

I fredags tog jag med barnen och en fika korg och åkte på utflykt i det underbara vädret. Självklart så var digitalkamerna med också. "Bara" 113 kort tog jag så nu kommer det nog bli lite av det i bloggen framöver *s*.....
Vi åkte till en gammal fornborg som har en helt underbar natur runt omkring...Se själva


Alla söta tjejerna



Busungen nr 1



Barnen plockade massor med blommor





Ett roligt träd



I fornborgen finns en gammal trappa




Det finns massor med stora stenar att klättra på




Vi hade jättekul allihop. Klättrade upp för hela borgen bland alla stenar, ner på andra sidan och sen tillbaka igen, med Tillan sovande i bärselen. Behöver jag säga att jag hade träningsvärk dagen efter.

Har inga bra kort på hur högt det är..försökte några men dom blev inte bra.


Såhär här tros borgen sett ut på yngre järnåldern, ung 1020 e kr





Det här är en del som finns kvar


9 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Vilka superfina bilder du har tagit! Särskilt de på tjejerna i vitsippebacken.

Pernillas blogg sa...

Vilka fina fantastiska 4 du har...
Sånt där är ju skitkul! Det är så mystiskt och spännande på ngt sätt tycker jag, man dras med i ngn konstig stämning från förr...

Ha det!!!!

Elin sa...

Härliga kort på söta tjejer! Vilken härligt utflykt ni hade och så fint väder.
Kram

Lotta sa...

Guuud så söt hon är busungen Tilda.

Jag älskar att springa runt och kolla på gamla ruiner och gravhögar. Eller springer gör jag kanske inte. :)

Disanisa sa...

Vilka vackra bilder på vackra flickor!

Unknown sa...

Härliga bilder! Dina fyra tjejer är ju verkligen fina!

Cina sa...

Åå vilka fina bilder på fina barn. Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Det är sådana dagar man är glad för att man är mammaledig och kan njuta av barnen och våren!

Busmamman sa...

Underbara bilder, och vad kul att se alla tjejerna på samma kort!
De är verkligen fina!

Cissi sa...

men åh så härligt och så svenskt! fick direkt hemlängtan! tjejerna är ju bara såååååååå söta!