13 april, 2007

Solsken och värme

Så underbart väder det är nu..... Igår var vi i lekparken i flera timmar och idag har barnen varit ute här omkring hela dagen nästan.....

Har haft lite dålig insperation att skriva något....Händer ju inte så mycket spännande i mitt liv just nu. Tvätt, plock, laga mat och dammsuga är ju inte så kul direkt.... Jag jobbade förra lördan och ska jobba denna lördag också i arresten....Kul att komma iväg och vara nåt annat än mamma. Tiderna är väl sådär....23-07.... Förra helgen hade tjejerna hästtävlingar på söndan så jag hann inte sova och nu på söndag har Elin första fotbollsmachen så då hinner jag inte sova då heller...men sånt är livet när man har barn :)

Tillan har haft lite si och så med sin astma....så fort vi försöker trappa ner på medicinerna så blir hon dålig...och nu när jag la henne hörde jag att hon inte lät speciellt bra trots full medicinering...suck....Hoppas verkligen att detta kommer att växa bort.....
Annars är hon glad för det mesta....otroligt mammig bara...inte ens pappa duger. Hon kryper inte än, ställer sig inte upp och kan inte säga mamma...

Tjejernas ridtävling i hoppning gick bra. Det var deras första och dom kom runt felfritt och fick varsin rosett :) Mamma var så stolt *s*....

5 kommentarer:

Unknown sa...

Usch vad trist med astman... Hoppas att det försvinner med åren! Isak har ännu (tar i trä) inte visat några fler tendenser till aningsbesvär men å andra sidan har han inte varit ordentligt förkyld sedan han var sjuk den gången.

Och som du vet så är min bebis inte heller någon hejare på att ta sig framåt. Han kan heller inte ställa sig upp men mamma kan han säga! Till min stora glädje förståss! ;-)

Pernillas blogg sa...

Så trist med astman, håller tummarna för att den växer bort...

Det där med att bara vara mamma känner jag igen :S
Är jättegott att vara mamma men i nuläget är det mest bara jag som duger här hemma oxå. Det gör att jag inte är iväg utan barn speciellt mkt, inget alls nästan... Självvalt absolut, tycker inte det känns bra att lämna en skrikande unge med irriterad pappa dock...
Ja, ja min tid kommer också, det lär ju gå över!

Hoppas du får en bra jobbarkväll och att tävlingen går bra imorgon! Kram på dej...

Miss Mess sa...

Vilka duktiga tjejer! :0)

Lotta sa...

Hur orkar du? Jobba en hel natt och sen full rulle dagen efter... Du är väl rädd om dig. ;)

Vad jobbigt att lillfian inte blir av med astman. Men det brukar ju alltid bli bättre med tiden.

Och du... Du behöver inte skriva om en massa spännande saker i bloggen. Det är kul att läsa om blöjbyte, nattning och nattjobb också. :)

Kram på dig och lägg dig och sov nu!

Nina sa...

Lillasysteryster: Skönt att inte Isak haft mer problem....hoppas han slipper det.

Pernilla: Ja, det är verkligen skönt att komma iväg och jobba. Perfekt när det bara är ung 2 nätter i månader. Passar ganska bra med natten för då sover ju Tilda så hon märker inte att jag är borta :)

Lotta: Ja, vet inte hur jag orkar, men man måste ju...har inte så stort sömnbehov så det går...
Och tack för att du vill läsa om mitt trista liv...hihi ;) ;)