19 februari, 2007

Tänder ett ljus











För farmor, svärmor och mamma AnnaLisa som skulle fyllt 62 år idag. Hon lämnade oss för snart två år sen, alldeles för tidigt.


En mer barnkär person får man leta efter. Antagligen därför hon skaffade 13 barn (varav 12 lever) Hon älskade sina barnbarn över allt annat och det är en stor sorg att hon är borta och inte ens fick se Tilda och inte veta att hon skulle komma.






Det här är den enda bilden jag har med farmor och Tove. Hon ville inte vara med på bild..blev arg om man tog kort på henne och det respekterades...tyvärr....Nu när hon är borta ångrar jag att jag inte tog mer kort på henne tillsammans med barnen.


En sån här dag man minns hur kort livet kan vara och att man måste vara rädda om varandra och ta tillvara på den tid man har tillsammans.

5 kommentarer:

Busmamman sa...

Sorgligt...
Hon var ju alldeles för ung för att gå bort :(

Unknown sa...

Det är tråkigt när de lämnar jordelivet alldeles för tidigt!

Min mormor var precis likadan när det gällde att vara med på kort och därför har jag väldigt få bilder på henne. Trist!

Cissi sa...

det är alldelse för tidigt att gå bort vid den åldern. Min mormor gick bort när hon var 64 och jag har inte heller några foton på henne. Tyvärr hann hon inte träffa några av sina barnbarnsbarn.

Lotta sa...

62 år är ju ingen ålder. Förstår att det känns jobbigt.

Kram på dig!

Lotta sa...

Oj! 60 år var hon ju bara då. Ursäkta klantiga mig!