12 februari, 2007

Ny vagn, rumsbyte, sjuka barn och annat smått och gott

Ja...nu måste jag uppdatera lite här. Har inte haft varken tid eller ork.

Förra veckan var Tove Elin och Tilda sjuka. Jättemycket hosta, framförallt på nätterna så ni kan ju gissa hur mycket jag sov...typ...inte mycket.

Hostinfektionen var ju ingen höjdare för Tildas astma så i fredags var det dags för en ny tripp till barnmottagningen. Nu har vi tredubblat hennes cortisondos och ska trappa ner långsammare och sen inte sluta helt utan ge 1-2 doser om dan till återbesök i maj.

Dessutom lyckades jag bli smittad och har hostat, haft ont i halsen + att jag åkte på ordentlig mjölkstockning i helgen.


Igår var jag iväg till Södertälje och hämtade en ny(begagnad) vagn som jag hittat på blocket. Sålde min stora klumpiga BrioCombi och är nu ägare av en Emmaljunga Cerox Sport i färgen NavyBlue(tror jag att den hette). Har varit ute på provpromenad idag och det var en helt otrolig lättkörd vagn. Så jag är mer än nöjd.


Vi håller på att byta plats på barnen här hemma. Alla som varit hos oss vet ju att vi är en aning trångbodda. 6 personer på ca 100 kvadrat.

Emelie har haft eget rum och Tove och Elin delat det största och Tilda sover hos oss. Tildas saker inkl skötbordet står i vardagsrummet. Inte en bra, men en nödvändig lösning.

Fredrik håller på att göra ordning källaren så Emelie ska få sitt rum därnere och Elin få hennes rum och Tildas saker ska in till Toves rum.

Men Elin ville ha eget rum redan nu och Emelie tyckte det var helt okej att dela med Tove ett tag....så nu har vi gjort så. MEN vad saker det är att flytta förutom möbler. Kläder, pennor, böcker, filmer mm mm mm mm mm. Just ju är i princip ingenting där det ska, men så fort barnen kommer från skolan ska vi sätta fart.
Bild på nya vagnen (den bilden som var på Blocket)

4 kommentarer:

Lotta sa...

Åh, vilken himla snygg vagn! Jag har en likadan. :)

Cissi sa...

åh vilken fin vagn!!! kul med lite flytt men jobbigt innan allt är klart.

Unknown sa...

Snygg vagn!

Vad trist att ni varit sjuka, hoppas ni alla är återställda nu och att ni får vara friska ett tag framöver!

Millan sa...

Vad kul med en ny vagn - den ser jättesnygg ut!

Hoppas att ni alla får vara friska ett tag nu och att lilla T blir bättre!!