21 februari, 2007

Lekdag. många barn och pannkaka


Idag har jag och Lena varit på leklandet i Eskilstuna. Vi hade med våra 7 barn (alltså mina 4 och Lenas 3) + varsin kompis till Emelie och Elin.
Barnen hoppade, lekte och spelade teater, åkte bil och fikade.

Sen åkte vi hem hit och åt pannkaka allihop. Trångt runt köksbordet blev det :) Senare på eftermiddan kom Ulrika hit och hade Emelie och Jakob med sig så det blev två barn till....
Alla stora barnen försvann till pulkabacken efter att dom fikat så det blev lite lugnare då :)

Jag förstår inte folk som orkar ha sådär många egna barn.....men jag beundrar dom. Tycker jag har nog med mina 4 och blir helt slut när man har sådär många på besök. Men det är kul.
Har två av barnen kvar över natten. Emma och Michelle ska sova här så det blir fullt runt frukostbordet i morgon.

Tilda sitter i en lekstol på leklandet. Syns väl att hon gillar det



Emelie, Emma och Elin kommer springande




Emelie och hennes bästis Emma


Elin och hennes bästis Mira

Tilda funderar på en karriär som tandläkare

Fikadags med stoooooora cookies till barnen och latte till mamman. Bebisarna Tillan och Nora fick gröt

Elin, Tove och Mira spelar teater.

Michelle, Johanna och Nora kom inte med på några bilder idag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, ett sådant lekland skulle jag vilja ha här på Gotland! Utomhuslekparker lockar inte direkt just nu med tanke på vädret...

Ni verkar ha haft superskoj och det måste ju vara härligt med så många barn, jag förstår dock att du blir helst slut! :-)

Anonym sa...

Tack! Å Tilda är en riktig skönhet!
Sju barn! DVa roligt det måste vara, fast mycket jobb oxå förstås!Ni slår ni oss, vi har bara fyra totalt.. än så länge! //Sofia

Nina sa...

Sofia: Vi har bara 4 vi med. Min kompis Lena har 3 så då blir det 7 :)

Lillasyster: Nä, utomhuslekpark lockar inte just nu..håller med. Kul att det finns inne, men det kostar. 60:- per barn så det blir lite.....Sen fika på det och bensin. Men det är kul att kunna åka ibland iaf.