11 januari, 2007

Synd om dagens barn

Ja...ibland tycker jag det. Iaf när det gäller våra "moderna" vintrar utan snö.
I går kväll regnade det ordentligt och nångång under natten så övergick det till snö.
I morse när jag skulle gå och lämna Tove på dagis så öppnar hon ytterdörren och säger..


- Mamma, det är massor med snö ute
- Nja, svarar jag, massor vet jag inte om jag håller med om....
- Jooo det är massor med snö....


Hmmmm detta "massor av snö" uppgick nog nästan till en hel centimeter...... Jag minns när jag var liten och pulsade i snön.... Har sett gamla super8 filmer hos mormor och morfar sen jag var i 4 års åldern och det var rejäla snövallar uppskottade.

Men idag när en 5 åring tycker att 1 cm är mycket snö.....


Sätter in en bild på Tove från nyår förra året när det fanns snö......

Inga kommentarer: