25 januari, 2007

Nytt läkarbesök


Idag gjorde vi ett nytt besök på barnmottagningen med Tilda, och det här var vad vi kom hem med.
Hon har också fått diagnosen förkylningsastma.... Måste nog säga att jag förstått det, men man hoppas ju att det inte ska vara så.
Stackars Tilda har ju varit dålig sen nyår..med paus på en vecka...Lillskruttan. Hon hostar, rosslar, kräks och det piper i luftrören så f0rt ventolinet slutar verka.
Dessutom har hon både igår och idag fått andningsstopp pga av allt slem som täpper till luftvägarna. Gissa om jag hoppar högt så fort hon hostar till nu.
Igår lossnade det genom att hon kräktes och idag skakade Fredrik på henne. Men den stunden, säkert inte mer än nån minut, har varit fruktansvärda. Just känslan av att inte veta om det kommer att släppa över huvudtaget.
Men nu ska hon inhalera upp till 6 ggr per dygn och jag hoppas verkligen att det hjälper fort.
Det är jobbigt när barnen är sjuka. Jag känner att hela familjen går på helspänn. Barnen tycker så synd om Tilda och idag såg dom när hon inte kunde andas och det är klart att dom också blir väldigt rädda.
Men håll tummarna för att efter helgen har jag en pigg och glad och INTE hostandes tjej som blir 6 månader på måndag.....

6 kommentarer:

Cissi sa...

Hoppas medicinen hjälper fort. Min systerson hade samma problem och på honom märkte de direkt skillnad med medicinen.

Unknown sa...

Usch vad läskigt med andningsstopp! Jag instämmer i Cissis förhoppning om att medcinen ska hjälpa fort så att hon slipper ha det så jobbigt!

Lotta sa...

Andningsstopp! Hjälp! Låter ju jättehemskt. Hoppas nu allt går på rätt håll och det FORT.

Jag håller tumarna.

Nina sa...

Tack för tummarna..tror det hjälper för hon har mycket lättare att andas idag.... Känns som det äntligen är på rätt väg.

Cissi: Känns bra att höra att det troligen hjälper snabbt :)

Alex sa...

Usch vad läskigt! HOppas verkligen allt funkar bra!

kram

Ponder sa...

Lillastumpan, hoppas att hon mår bättre nu med alla mediciner. Inte kul när dom är sjuka och speciellt inte när det håller i sig så länge. :(