24 januari, 2007

Gott gottigott gott


Precis..En kartong med såna här samt lite annat nästan lika onyttigt kom Jessica hit med idag när hon kom för att fika......*ler* Jag blev inte ledsen alls......*s*..
Jag hade ätit både frukost och lunch innan så då kändes det rätt okej ändå.
Har ju börjat ett sundare liv....Innan åt jag alldeles för dåligt. Ibland hoppade jag över både frukost och lunch....typ fikade på ÖF bara och sen plockade i mig lite vad som fanns i skåpen, möjligen nån macka också..åt sen kvällsmat på kvällen och godis framför tv´n.
Det gjorde att blodsockret åkte bergochdalbana. Dessutom sov jag alldeles för lite eftersom jag är en kvällsmänniska och mina barn är morgonpigga. Vi måste ju ändå upp senast 6,30 för de ska till skolan.
Summasummarum av att leva så blev att jag är konstant trött.. och ofta blir darrig och yr.

Men nu, sen i måndags, äter jag frukost, lunch, mellis och kvällsmat. Och framför tv´n en frukt. Inget småätande. Dessutom ska jag försöka lägga mig senast 23. Duktig va???
Vikten har jag ju inga problem med så det är INTE därför jag gör såhär...(så ingen av som som känner mig tror att jag ska försöka banta eller nåt *s*)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åååh... så gott! :-)

Lotta sa...

En kartong med vad? Sååå frustrerande att inte se någon bild. Är det mig det är fel på? :)

Mår du bättre nu med blodsockret och allt?

Nina sa...

Lotta:.....semlor.....var det i lådan.
Nja, vet inte om blodsockret är bättre....mår inte så bra just nu. Dels pga av att Tilda är så dålig och jag sover ju knappt. Sen har jag blivit rejält förkyld...Men jag äter 3 ggr per dag iaf.

Lotta sa...

Idag ser jag bilden. Och det var väl typsikt för nu blev jag sugen på en stor smaskig semla. Rimmar illa till mitt nya sunda leverne. :)