22 februari, 2009

Mmmm gott

Idag medans det har vräkt ner snö ute har jag varit inne och bakat bullar. Vaniljbullar och semlebullar blev det.
Nu sitter jag och väntar på att kaffet ska bubbla klart och sen blir det fika med nybakade bullar.
På tisdag blir det semlor, årets första och kanske enda. Jag är inget stort fan av semlor, men mina egna hembakade brukar vara goda så det kan gå ner en.

I morgon bitti är det bara till att ut och halka med Taxin igen. Den står här utanför alldeles översnöad så det blir till att skotta fram den först. Hoppas bara att dom plogat undan i morgon, men det är väl ingen risk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, jag är inte heller något fan av semlor, men i morgon är det ju näst intill tvunget att äta en. Och det blir ju lite speciellt eftersom det inte är någonting man äter till vardags. Bullar däremot... mmm, där har vi ngt man kan tänka sig att äta varje dag ;).