15 februari, 2009

Läxschema

Jag satt och gjorde ett läxschema för att ha lite koll på vad som ska göras de närmaste veckorna….phu…hur ska jag hinna. Som tur är är jag ledig denna vecka och två dagar ska Tillan och Tove till dagis/fritids och då är det järnet som gäller.

Nu har jag suttit och skrivit etiken hela kvällen så dom frågorna ska bara korrigeras och sen skickas in.

Så här ser schemat som jag skrev ut:

Läxor
Etik:
Läsa kapitel 1, 2, 3
Inlämningsuppgifter s.21 nr 1, 3, 5  s. 35 nr 1, 2, 3 och  s .50 nr 1, 3, 5
Inlämning 2:a mars

Psykiatri:
Läsa kapitel 3  (självmord och kriser) och 5  (Ångest tvångssyndrom och fobier). Fokusera på kriserna.
Skriva: Vår egen utvecklingshistoria/teori. Ngt omvälvande som hänt, eller om när man växte upp. 2-3 A4 (Max3). Berättelse om mig själv utifrån utvecklingsteorierna. Knyt i hop Mahler, Freud och Ericsson.
Inlämning 10:e mars

Psykologi:
Läsa kapitel 2, Beteendeperspektivet + 10 frågor att kunna för att klara provet.
Klart 13:e mars

Behandlingsmetodik
Skriva om en behandlingsmetod, Familjeterapi. Skriftligt att dela ut i klassen samt muntlig redovisning.
Klart 13:e mars

Spelmissbruk
Planera för ett stort arbete. Ska redovisa planeringen.
Klart 11:e mars

 

img_495ff5bb0fbac

3 kommentarer:

Lollo sa...

Intressanta ämnen!

Anonym sa...

Ser ut som intressant läsning, men fullspäckat schema! Lycka till!

Anonym sa...

Du är verkligen duktig.