04 februari, 2009

Livet från den ljusa sidan

Igår när jag var ute och körde sken solen när klockan var ungefär kvart över tre Det är så underbart nu när man verkligen märker att det är ljusare ute, både på morgonen och eftermiddan. Snart blir det dessutom varmare och vårblommorna kommer.

Jag är lite piggare nu än jag var i helgen, inte som jag brukar men det får duga. Jobbet funkar bra, studierna sisådär....Jag läser och läser men det fastnar inte. Jag har tankarna på allt annat än det jag läser. Ändå tycker jag att det är intressant så jag hoppas att det handlar om att jag inte är van och att det kommer att gå bättre sen.

Vi har i det stora hela varit friska allihop. Inte en enda VAB dag har behövts sen jag började jobba i augusti.

Snart är det sportlov och då är jag ledig (nästan iaf)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Kom att tänka på en sak när du sa att du hade svårt att få in det du läste, har ni haft ngn lektion med hur man studerar och lär sig?

Vi hade en första terminen och det hjälper att veta lite hur huvudet fungerar *s*

Du kanske kan googla på det annars, det jag minns bäst är att du måste läsa ganska snabbt annars börjar den andra hjärnhalvan planera middagen och så korta stunder i början!Sen ska man aldrig ljuda orden i huvudet, det går för långsamt då, själv gillar jag det om det är ord jag inte fattar men det är tydligen inte bra ;)

Men du kommer in i det!

Kram Åsa

Anonym sa...

http://www.studieteknik.info/

Kolla in den här, den funkar även om det låter klämkäckt :-)