18 februari, 2009

Kapade bankkort

Sitter och ser på efterlyst där dom pratar om “kapade”  bankkort.Det nya nu är visst att kortet blir fotograferat tex på en restaurang av den som du lämnar kortet till och som går iväg för att dra det i maskinen. Sen skickas bilderna till en medkumpan som tar ut pengar via  en spelsajt.

Känns som att det snart inte finns nåt säkert sätt när det gäller bankkort. Funderar på att se till att flytta pengar från bankkortet till ett annat konto och sen bara ha max 1000:- på kortet om det inte är så att man ska iväg och storhandla eller nåt. Man får ta som vana att gå in och kolla hur mycket man har och ev flytta pengar lite oftare.

Känns som det är värt det istället för att bli av med en massa pengar.

 

pengar

4 kommentarer:

Lollo sa...

Tänkte precis samma sak när jag såg Efterlyst, är nog värt besväret att flytta pengar när man ska handla!

KRAM

Anonym sa...

Jag såg också det, läskigt fort går det också.

Ville inte vara med om det.

Anonym sa...

Om nu polisen visste om att det görs så, varför inte gå ut med det till allmänheten och inte ha det för sig själva. Det ska väl inte vara så bara för att han råkade ut för det, då tar polis upp det att dom gör så med korten. Blir lite förbannad.

Ponder sa...

Jag försöker att inte ha så mycket pengar på mitt visakort, just av den anledningen att det är så himla lätt att bli av med dom. Både min mamma och min syster har blivit av med pengar från sina (fast på olika sätt), vilket gjort mig extra försiktig.