07 juni, 2008

Varmt

Pust och stånk. Men det är skönt. Bättre det än regn och rusk.

Idag har vi varit vid sjön för första gången. Jag badade inte, men det gjorde barnen desto mer. I morgon ska det ju bli ännu varmare och vi behöver åka och köpa avslutningskläder till Elin, skor och bikini till Emelie, linnen till mig mm. Känns inte så lockande direkt.

Jag mår lite bättre nu. Iaf som innan jag blev sjuk igen förra helgen. Hostar massor fortfarande, inte hungrig, orkar inte så mycket. Men jag har ju bara ätit halva penicillinkuren så det ska väl bli bättre och bättre.

Nu ska jag försöka komma på vad min familj kan tänkas vilja äta ikväll när dom kommer hem allihop.Själv så är jag inte sugen på nåt i värmen. O det är bara Tillan hemma just nu och hon kan inte svara *s*

Just ja. Tillan och jag var ju hos logopeden i veckan. Det var mest inskrivning och information. Hon konstaterade att Tillan är väldigt sen i sin språktutveckling och att vi ska följa upp det och fortsätta med tecknen. Vi ska även få ett intyg på att det bör finnas minst en personal på dagis som kan teckna med henne om det behövs när hon ska börja.
Ny tid i augusti i samband med inskolningen på dagis.

Jag tror ju att talet kommer att komma igång. Men blir hon väldigt sen så är det skönt att hon kan kommunicera på annat sätt.

Inga kommentarer: