08 juni, 2008

Hundägare

Det finns något som jag inte tycker om. Det är hundägare som inte kan hålla ordning på sina (o)djur. Hundar som skäller och lever rövare och absolut inte lyssnar på sin husse eller matte.
Eller hundar som rusar omkring hejvilt utan nån kontroll.

Och när folk som har en stor ouppfostrad hund som kastar sig över och springer omkull små barn och ägaren bara skrattar när barnen blir hysteriskt rädda, då blir jag riktigt sur. Såna rent ut sagt idioter borde skaffa sig nåt annat djur än en hund.

Jag har också träffat på folk som gör sig lustiga över mitt barn som är rädd för deras ouppfostrade hund och hånar barnet inför mig. Dom människorna är inte vatten värda för mig mer.

Som tur är så är dessa hundägare inte så många. Nä dom borde ta sig en till på Tv4+ och Mannen som kunde tala med hundar, Caesar Milan. Dom kanske kunde lära sig ett och annat om hur en hund kan bete sig om man hanterar och uppfostrar den rätt.

Och när vi ändå är inne på ämnet "Idioter till hundägare" så kan man ju nämna alla idoter som springer om kring med små hundar i väskor och behandlar dom som bebisar (händer väl mest i Hollywood men ändå) Det är sjukt. Behandla hunden som en hund istället.




3 kommentarer:

Lotta sa...

Kan inte annat än att hålla med. Ingen tvingar någon att skaffa hund så då är det väl inte för mycket begärt att man lär dom lite hyfs. Fast det är kanske både hunden och ägaren som behöver gå lydnadskurs? :)

Anonym sa...

Usch ja! Jäkla typer!!!

Anonym sa...

Usch ja! I en viss stadsdel här i Vbg är det högsta mode att killar i 20-årsåldern går omkring med oreggade Amstaffkorsningar i strypkoppel, som de gärna hetsar mot varandra. De tycker inte heller att det hör till god sed att plocka upp skit efter hundarna, vilket ju som bekant är extra trevligt då man har en tvååring som gärna vill gå själv (och jag som mamma inte vill ha hans händer och kläder fulla med hundbajs).

Nej fy, jag blir irriterad bara jag tänker på det.