27 juni, 2008

Världens tråkigaste

Den här bloggen känns som världens tristaste just nu, bara en massa sjukdomsinlägg. Men jag blir ju aldrig frisk. Jag som aldrig är sjuk i vanliga fall har nu varit mer eller mindre sjuk i nästan 9 veckor.

Idag var det dags för nytt läkarbesök eftersom jag haft feber i 6 dagar, hostar och mår skit rent ut sagt. Och, ja visst, jag har lunginflammation igen. Nu får det vara nog. Nu vill jag inte mer.

Nytt pencillin har jag fått, ett starkare. Jag har också inhandlat kosttillskott, Berocca, som innehåller en massa vitaminer och annat kroppen behöver. Nåt dom rekommenderade på apoteket. Nån näringsdryck för att försöka gå upp lite i vikt står i kylen, men den smakar så illa så jag knappt får i mig den. Den smakar nämligen yougurt, hu.

Sen om 4 veckor ska jag göra en lungröntgen för att se att det verkligen gått bort som det ska.
Känner att hela jag är ett vrak just nu så det lär nog gå åt både det ena och det andra för att få kölen rätt igen.

Stackars F som tillbringat sin första semestervecka med att ta hand om mig som varit liggande + allt annat här hemma. Jag är så glad att jag har honom.



7 kommentarer:

Cina sa...

Stackare! Hoppas verkligen att medicinen nu hjälper så du kan få bli frisk! Skickar många bli-frisk-nu kramar till dig!!

Lotta sa...

Det är verkligen synd om dig! Du verkar behöva någon riktigt stark medicin. Någon hästkur eller liknande. :)

Hoppas nu detta var sista rundan pencillin.

Kram, kram!

Ponder sa...

Nej men stackars dig, nu får det väl ändå vara nog? Hoppas att den nya antibiotikan biter på de elaka bacillerna nu, och att du äter upp dig lite nu - vill ju inte att du ska försvinna helt ju!
många kramar!

Anonym sa...

Usch vilken pärs!
Skickar många krya på dig kramar!

Anonym sa...

Fy sjutton, är du fortfarande sjuk!? Nej, nu är det allt dags att meducinen biter rejält och att du får vara frisk resten av sommaren. Jag tror jag vet vilken näringsdryck du menar och jag förstår dig, yoghurtsmaken tilltalar mig icke.

Krya på dig!

Anonym sa...

Men fy att du inte kan få bli frisk någon gång.
Tycker synd om dig.
vila nu och så hoppas jag nu att medicinen biter på dig nu.
kram och krya på dig!

Anonym sa...

Oj då så länge det sitter i ...då har väl penicillinen inte tagit första dosen då!

Gnäll på, vem skulle annars kunna det, shit sex veckor!!

Krya på dig kram åsa