02 juni, 2008

Uppföljning

Från inlägget under....
Jag var på Vårdcentralen kl 10 och läkaren (också Emelies fotbollstränare) konstaterade rätt snart att jag har lunginflammation nåt som jag nästan kände på mig eftersom jag har så jobbigt att andas och ont på vänster sida när jag andas.
Jag har fått penicillin att äta 3 ggr om dan i 10 dagar och Mollipect 4 ggr om dan för att försöka få upp allt slem som sitter. Sen tog dom ett sånt där hemskt näsprov för att se att jag fått rätt penicillin.

Nu ska jag försöka ta det lugnt, inte så svårt iof när jag knappt kan andas om jag rör på mig, äta min medicicin och försöka äta mat.
En jobbarkompis (hon är även granne) tyckte jag blivit så smal. Vägde mig idag och konstaterade att jag gått ner nästan 6 kg. Nog för att jag märkt att min favoritbh bara åker upp och byxorna gärna åker ner, men jag trodde inte det var så mkt.

I dag ska jag skjutsa Emelie till ridningen och kolla lite för dom har avslutning och maskeradhoppning. Borde vara hemma, men jag vill ju så gärna se henne.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Men lilla vännen, vad är det du säger??? Hopp i säng och gör inget annat än att vila. Lunginflammation är inget att leka med. Och när du ändå ligger där får du smaska på en massa gott så du äter upp dig. Du är ju smal i vanliga fall så hur ser du inte ut nu? :)

KRAM!

Anonym sa...

Hejsan!
Nej nu måste du ta hand om dig själv, jag har haft lunginflammation och vet hur jobbigt det är. Och det är dags att beställa hem dina favoriträtter och godis i mängder, då måste äta upp dig. Jag tänker på dig. Många kramar Sanna

Världen enligt J. sa...

Krya på dig! Lunginflamation är inte kul...

Anonym sa...

Usch, lunginflammation är minst sagt otrevligt! Krya på dig!

Ponder sa...

Oj, men lilla du, nu måste du ta det lugnt och kurera dig ordentligt - lunginflammation är inte att leka med.
Krya-på-kramar!