13 juni, 2008

Läkarbesök igen

Japp...nu har jag varit hos doktorn igen. Jag har massor med hosta, slem i lungorna, infektion i halsen och bihålorna samt mår allmänt dåligt.....och givetvis är det virus (jag hatar virus).
Nu har jag fått ny slemlösande medicin samt nåt för bihålorna. Är det inte bättre om en vecka så ska jag tillbaka.
Känner att snart ger jag upp. 7 veckor har jag varit dålig, räcker det inte snart.

Det är tur att vädret blivit sämre så behöver jag iaf inte få dåligt samvete för att jag inte orkar åka med barnen till sjön.

Emelie och Elin går på sommarkul mellan 10-15 varje vardag och Tove går på simskola på förmiddagarna. Skönt att dom har nån aktivitet just nu.
Stackars Tillan får vara hemma med tråkiga mig som knappt orkar utanför dörren. Tur att hon har sina underbara systrar som leker med henne och tar med henne ut på eftermiddagarna.

*Dom ringde från VC förut och sa att jag fått en telefontid på onsdag för att följa upp om jag mår bättre och medicinen hjälper.
Det var en "hyrläkare" där, en invandrare, som jag var hos. Jättetrevlig var han och uppenbart så bryr han sig mer än de läkarna som är där ordinarie för det är första gången som dom ringer tillbaka och följer upp så här.

3 kommentarer:

Ponder sa...

Men fy och usch, att det inte ska ge med sig... fast det är ju typiskt att när man blir av med bakterierna så åker man på ett virus istället, tyvärr. Hoppas du kryar på dig nu, så att du orkar med dina tjejer.
Krya-på-kram!

Anonym sa...

Kikar in och hälsar på, det var ett tag en. Men är du fortfarande dålig??? Hoppas verkligen att du snart blir helt frsik.

Kram

Cina sa...

Stackare! Hoppas att du snart får vara frisk Kram!