12 juni, 2008

Det är en djungel

F och jag har varsitt mobilabonnemang som bindningstiden snart går ut på.
Givetvis vill vi ha några nya coola telefoner med bra abonnemang så billigt som möjligt. Vi har ägnat kvällen åt att surfa runt och kika lite vad som finns.
Men det är ju en djungel. Ska man ha Telenor, Tre, Telia, Tele2 eller nåt annat. Det är telefoner för en krona men med förhöjda avgifter. Det är avgifter hit och minuter dit......

Jag blir galen. HUR VET MAN VAD SOM ÄR BÄST?????

Det ena bolaget passar F bäst och det andra mig. Men det tredje har bättre mobiler och det fjärde kanske också är bra och..........

BLÄ!!!!!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag brukar se till bindningstiden för det är ju ingen vits att köpa en 1 kr mobil om man ska hålla på att betala en massa i 24 månader framöver för då blir det en dyyyyr sak.

Här i urskogen är det Telia som funkar bäst. Hade Telenor innan och täckningen försvann med jämna mellanrum när man var ute och körde.

Lycka till i mobildjungeln! :)

Anna sa...

Ja det är verkligen en djungel.
Säger som Lotta, vitsen med en 1 kronas telefon försvinner ju om man ska betala förhöjda avgifter i 24 månader.
Jag köpte ny telefon för ett tag sedan, men behöll mitt gamla abonnemang utan bindningstid och köpte istället telefonen kontant. Det blev billigare...

Ponder sa...

Vi har kontantkort hos Halebop båda två och är väldigt nöjda med det. Det bästa är att man ringer gratis inom Halebop, förutom öppningsavgiften, plus att det är hyfsat billigt att ringa till andra operatörer. Sen när vi vill/behöver nya mobiler köper vi dom utan abonnemang och betalar allt på en gång - det blir oftast billigare.