18 juni, 2008

Min badgalna unge

Idag när vi var med Tove på simskolan så stod jag och Tillan och väntade med henne innan dom fick gå in. Rätt som det är så smiter Tillan iväg in i badhallen och rundar hörnet åt vänster (stora bassängen är åt höger). Jag ber Tove springa efter och hämta henne för jag hade skor på mig, men det tar några sekunder innan Tove går och på den tiden har lillbusan hunnit kliva i barnbassängen med skor, strumpor och jeans på sig.
Tisdagar och Fredagar är badet öppet för allmänheten och då har hon badat så hon vet ju precis vilken bassäng hon brukar vara i.

Vi skulle åka och handla medan Tove simmade var det tänkt, men istället fick vi sitta och vänta i bilen, Tillan klädd i tröja och blöja för jag hade inga extra kläder med mig.
Nu blir det midsommarhandling i morgon i stället och jag hoppas verkligen att det inte är så mycket folk vid 10,30....men det är väl önsketänkande.

Idag hade jag åter kontakt med VC och nu har jag fått en till medicin mot bihåleinflammationen som inte vill gå över.
Hostan är bättre nu så jag slipper lungröntgen som jag skulle fått tid för. Sen har jag till början/mitten på nästa vecka på mig att bihålorna ska bli bra annars blir det öron/näsa/hals och dom får knacka eller spola *vill inte*.
Lillbusan älskar att duscha också. Så fort nån i familjen ska duscha så börjar hon dra av sig kläderna och ska följa med. Börjar fundera på om hon varit nån form av blötdjur i ett tidigare liv ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nau, lilla blötdjuret! Vilken skönhet hon är!

Usch, med min senaste bihåleinflammation i färskt minne kan jag lugnt säga att jag inte avundas dig alls. Jag hoppas verkligen att den går över snart!

Lotta sa...

Klädsim i så unga år? :)

Väldigt sött när man läser om det såhär men kanske inte riktigt lika roligt för mamma och hennes shoppingplaner.

Anonym sa...

Vilken liten busa! Men så söt så hon blev nog förlåten fort kan jag tro!

Lycka till med jobbsökeriet också!

Anonym sa...

Busunge, det var nog rätt mamma att vara så sjövild med :-)

Eller ja, l tog sig ett dopp i byns fontän men vi var nästan hemma så!

Krya på dig, låter skitjobbigt med allt det där!

-Åsa

Anna sa...

Busunge!

Ellen är också ett riktigt litet blötdjur. Här kan vi inte prata om att duscha för då ska hon dit och dra av sig kläderna direkt. Och får hon inte så skriker hon i högan sky... Fast man får väl vara tacksam, att de är så renliga av sig :)