10 maj, 2008

Vilken värme

+25 grader i skuggan på baksidan har vi...phu...

Just nu är vi inne jag och Tilda. Altanen kan vi inte vara på för vi har köpt nya utemöbler, i trä. Dom ligger och står just nu i nåt plockepinnliknande där ute så att ha en klåfingrig Tillan där känns inte som nån bra ide.
Vår baksida har en nackdel. Den ligger som i en gryta med ett stort plank på ena sidan och där är det varmt. Det går inte att vara där såna här varma dagar, inte förrän solen kommit runt mer så det finns skugga.

Men inne är det svalt och skönt.
Vi har varit ute några timmar redan och jag ska ta med henne ut en sväng till sen, om min huvudvärk försvinner.

Igår var vi i stan och köpte nya skor till mig och två av barnen. Sen köpte jag lite kläder, presenter och annat.

Och idag är det precis en månad kvar till skolavslutningen.



Igår var vi med ÖF och hade picknick och åkte traktorvagn. Fler bilder kommer





2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh gud, hon är så söt den där ungen att man nästan vill pussa skärmen! Vilken charmös ;).

Lotta sa...

Ja, hon är så söt så man kan äta upp henne. :)