06 maj, 2007

Knasig unge...








För ett tag sen beklagade jag mig lite att jag hade "bloggtorka". Skrev i samma inlägg om Tilda som har en ny favoritsysselsättning nämligen att sno Kalle Kanins vattenflaska.... Lotta tyckte då att det vore ett bra tema att blogga om..... Här Lotta kommer ett inlägg om knasTilda som gillar kaninvatten *s*

Hon vet så väl att hon inte får ta flaskan, men hon är snabbt där och tar den och sen flinar hon bara.....sötnosen.

Den andra favoritsysselsättningen är att öppna lådan i bokhyllan, lådan med kataloger i...gissa hur många hela kataloger vi har kvar i den lådan.... :) Eller lådan i köket som innehåller pennor och kritor för dom kan man hälla ut över köksgolvet ju....

Annars är det bara bra med Tilda. Hon har hunnit bli 9 månader och en vecka gammal. Vägde henne för drygt en vecka sen och då var hon 8540 gr tung och 70 cm lång.... Hostar gör hon fortfarande lite grann, men det är mycket bättre just nu....Känns skönt.

Hon har lärt sig att ta sig framåt dit hon vill, nån blandning mellan krypning och rumphasning...ska lägga in en film nån dag så ni får se för hon ser så gullig ut när hon gör så....

6 kommentarer:

Cina sa...

Så skönt att läsa om någon annan liten knasig unge som gör sånt som de inte får...Söt Tilda! Arvid äter ju bara massa sten,sand,jord och grus så att jag blir alldels gråhårig...

Lotta sa...

Vilken buse! Härliga bilder...

Anonym sa...

Vilken sötis :-)

Kul med bildbevis, jag undrade lite faktiskt hur det gick till, men hon tar alltså bort hela flaskan...

Pernillas blogg sa...

Gud så söt hon är :D En riktig liten linslus...

Nikki sa...

Neeeeeeej vad söt hon är, nu vill jag ju ha en tjej till (ännu mer än innan)!!!!!!! *S* Men nej det får nog räcka med ungar här nu! Men en Tilda skulle jag kunna tänka mig så om du tröttnar....... *S*

Busmamman sa...

Det är en otroligt söt liten flasktjuv iaf :)