08 maj, 2007

E:F:I:T dag idag

Japp, idag har jag och ett gäng av mina sektkompisar från Aff en Efit dag, dvs ett foto i timmen för att dokumetera vad man egentligen pysslar med under en dag.


Kl 7. Frukostdags för barnen och mamma hänger tvätt och bäddar under tiden


Kl 8. Snart dags att gå med Tove till dagis och Tillan ska sova i vagnen

Kl 9. Har gått en promenad och ska in och handla lite

Kl 10. Har nyss kommit hem igen och ska äta frukost och läsa tidningen samt njuta av tystnaden och lugnet hemma.

Kl 11. Tillan har vaknat och sitter och tittar i ett fotoalbum


Kl 12. Dags att hämta Tove på dagis och Elin i skolan. De ska ha varsin kompis med sig hem idag



Kl 13 Elin är ute med Kalle en stund

Kl 14 Det blir fruktsallad till mellis

Kl 15 Alla barnen är mätta och glada. Det började regna så jag fick ta in tvätten från altanen.



Kl 16 Viker tvätt....tråkigt men nödvändigt

Kl 17 Nu har vi ätit kvällsmat och det är dags för fotbollsträning

Kl 18 Har skjutsat barnen och kommit hem...vad gör ligisten måntro?? Ska nog flytta på kaninens flaska....

Kl 19 Dags att hämta barnen från fotbollen...ett evigt flängade och farande

Kl 20 Hemma igen. Det tog lite tid för vi passade på att göra lite annat på vägen. nu är det slut för idag. Duschning, fruktätning och sovdags för barnen. Mamman ska hänga mer tvätt och städa undan lite...God natt.

14 kommentarer:

Nikki sa...

Wow! En som gjort en EFIT idag! Jag har också gjort en men är inte säker på om jag fick med alla klockslagen! Får kolla igenom bilderna sen! Kul att se din dag, den är inte så olik från min förutom att jag inte haft kompisar här och inga aktiviteter alls idag faktiskt!

Elin sa...

Kul att se er dag! Busiga Tilda som gillar kaninvattnet. Jag kan tänka mig att det blir gott om tvätt på 6 personer.
Kram

Disanisa sa...

Tack för titten! Har sagt det förrut och säger det igen- vilka vackra tjejer du har!

Anonym sa...

Häliga tjejer du har! Allt verkar så harmoniskt,vår dag var kaotisk!!


Fast du har j lite försprång, jag är bara inne på min andra :-)

Pernillas blogg sa...

Kul att se hur ni hade det igår... Dina söta töser... De är ju grymt lika varandra tycker jag, är det dej de liknar eller? Tycker mej se det på korten iallafall... Söta är de i vilket fall som helst!!!

Alex sa...

Intensivt värre säger enbarnsmamman med en bonus då och då :) Som vanligt roligt att följa dagen i bilder.

Anonym sa...

Tack för titten! Kul att få följe er dag.

Anna sa...

Tack för titten! Dina tjejer är SÅ söta!!!
Hade precis samma problem med tvätten igår, fick ta in ställningen från altanen för att det började regna :)

Anonym sa...

Tack för titten! Du har fullt upp ser jag:-) Dina tjejer är så fina, små lintottar...

Anonym sa...

Mycket tvätt hos er också! Never ending story!
Va gulligt med Tillan o flaskan!

Ponder sa...

Kul att se hur ni hade det igår, men jag tycker att den där papegojan ser VÄLDIGT märklig ut, ha ha! :D

Busmamman sa...

Kul att se!!

Lotta sa...

Du har ju så söta flickor, men med en sån mamma så är det väl inte så konstigt. :)

Du måste vara en väldigt välorganiserad person som fixar en sån hektisk dag.

Världen enligt J. sa...

Kul att se din dag! Vad har du egentligen hällt i kaninvattnet...?