30 maj, 2007

Kärleken från ett barn

Kärleken till ett barn är något man inte förstår förrän man fått uppleva den. Något som inte kan beskrivas i ord. Att man kan älska någon så mycket så det gör ont.
Kärleken från ett barn är också något fantastiskt. Första kramen, de blöta pussarna och det jättestora leendet man får när man varit borta.
Allteftersom barnen blir större så visar dom kärleken på annat sätt. Teckningar, små pysselsaker från dagis, ett "du är världens bästa mamma" då och då.

I söndags var det morsdag. Elin hade varit hos mormor och när jag hämtade henne fick jag det här....

En tårta som hon bakat med mormors hjälp


Emelie var hos mormor helgen innan och av henne fick jag det här

En chokladask som hon gjort. Bitarna är i lera.
På locket står det världens bästa mamma.




Tove håller på att lära sig skriva. Härom dan när jag och Fredrik skulle gå och lägga oss hittade vi små lappar under kudden. Där stod det "Mamma puss" och "Pappa puss" så hade hon ritat hjärtan på.


Jag älskar mina barn!!

9 kommentarer:

Pernillas blogg sa...

Åååå vilka fina ungar!!!

Elin sa...

Åh, vilka fina presenter! Och så klokt skrivet. Man blir alldeles varm i hjärtat av presenter från barnen, själv fick jag en glittrig fin ängel av Lova.

Unknown sa...

Men så ljuvligt! Nu längtar jag väldigt mycket tills mina barn är så stora att de kan göra sådana fina saker till mig... :-)

Lotta sa...

Barn är verkligen meningen med livet.
Inget annat kan väl få en att bli så glad som en bamsekram eller ett jag älskar dig mamma.

Busmamman sa...

Gud så sött!
Det värmde förstår jag....

Anonym sa...

Å vad rart!

Anonym sa...

Vilka underbara presenter. Jag blev alldeles tårögd när jag läste inlägget! Dina tjejer är verkligen så duktiga på att pyssla. Imponerad!

Miss Mess sa...

Åh, vad fint! Vad duktiga de är! :0)

Världen enligt J. sa...

Så jättefint :)