15 augusti, 2008

Uppdatering

En liten kort uppdatering om hur det går på jobbfronten.
Jag fick inte tjänsten på 75% men blev erbjuden en tjänst på 50%. Tackade nej till den för det är för lite och sa att jag hellre går på timmar isf.
Nu håller dom på att försöka få loss ytterligare 25% för dom så gärna vill ha mig där.
Känns väldigt smickrande, men jag känner mig hur bortkommen som när jag jobbar (har bara varit där två dagar än sålänge och ska jobba ikväll igen). Det känns att det var länge sen jag jobbade med servering och det var ju inte under så jättelång period. Jag inbillar mig att dom snart kommer att avslöja mig som en stor bluff som är helt hopplös och aldrig kommer att bli riktigt duktig......

Men uppenbart så finns det något hos mig som dom gillar eftersom att dom så gärna vill ha mig där. Smickrande minst sagt och ganska skönt för självkänslan. *ler*

Igår hade vi middag för runt 200 pers i tre sällskap. "Mitt" sällskap som jag hade tillsammans med två andra var dryg 90 pers och dom åt tre rätters. Svettigt minst sagt. Inte var dom så värst trevliga heller. Mest bara gnäll. Eller iof så var det eg inte så många som gnällde, men dom som gjorde det märktes desto mer.
Hoppas dagens gäster blir trevligare :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul, det blir ju perfekt!! Tror du kommer in i det snabbt!
Gnällfolk är alltid jobbiga...ignorera!

Men visst är det konstigt att det är dem man minns bäst?

-Åsa

Elin sa...

Kul att det går bra tots att du är lite ringrostig! Kul att de verkar gilla dig, håller tummarna att du får 75%!
Kram