11 augusti, 2008

Fräcka människor

Jag har röjt lite i källaren och satt ut lite annonser på blocket. Bla en massa ridkläder som barnen växt ur (se bilden nedan).
Prismässigt är ju inte ridkläder speciellt billigt men jag tycker att jag lagt ut ganska bra beg priser.
Jag har redan sålt av en hel del av sakerna, men idag fick jag ett mail.

"Hej.Jag är intresserad av att köpa allt utom vinter känngor och vinterjackor.Jag bjuder dig 500 kr. Mvh xxxxx"

Hallå, de sakerna hon är intresserad av ligger ute för straxt över 1200:-, bara säkerhetsvästen (som är såld) ligger ute för 400:-
Ibland undrar man hur fräcka folk är. Visst, klart dom försöker men hos mig har dom inget att hämta. Jag "ger" ju inte bort sakerna till nån jag inte känner.....

Mitt svar till henne löd :
"Nej tack. Skulle inte tro det. Har dessutom sålt det mesta av grejerna. //Nina"





2 kommentarer:

Ponder sa...

Visst är det trist med skambud, men samtidigt så är lite av kulturen på Blocket så att man _ska_ pruta typ. Jag skriver alltid "skambud undanbedes och besvaras ej" så slipper jag bry mig överhuvudtaget. :)

Anonym sa...

Jag hade en gång ute ett nästan nytt vintertäcke som kostat 2100:- i inköp. Skrev i annonsen att täcket kostade 1400:- och att det inte var prutmån. Får då ett svar från en tjej som bjuder 300(!) kr för täcket. Eh... skulle inte tro det damen. Fick det f.ö sålt inom en timme efter jag satt ut annonsen, för begärt pris.