31 augusti, 2008

Nu börjas det

Nu börjar den underbara tiden med skol- och dagis baciller.

Torsdag, Fredag: Elin feber, ont i huvudet och hostig
Fredag kväll, Lördag: Tillan feber snorig och hostig
Lördag kväll och Söndag: Tove ont i magen och feber

Så nu har halva familjen varit sjuk. Tur ändå så har vi inte behövt några VAB dagar än.

Den här veckan är så mycket lugnare än förra. Jag jobbar bara fyra dagar och Tillan är på dagis så jag kan sova när jag kommit hem sent.
Så som det var förra veckan det klarar man en vecka men inte mer.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, nu är karusellen igång. Alice körde igång med snorig näsa och hemsk hosta. Hoppas det inte blir mer. Hinner verkligen inta vab:a nu. Det får gubben ta i så fall. :)

Anonym sa...

Håhåjaja, vi har redan haft svinkoppor, ja alla utom jag då!

Min man är en glad vab:are som tur är :-)

Hoppas ni håller er friska nu!!

-Åsa

Anonym sa...

Ja här är det bara en tidsfråga, fast jag är ju ändå hemma så det gör ju inte så mycket, men jag känner väl igen vabstressen när man har tusen saker att göra! Hoppas det blir en relativt frisk höst ändå! Kram!