24 augusti, 2008

Jobbar

Om ni undrar var jag håller hus så jobbar jag mest hela tiden just nu, 8 dagar i sträck. Denna vecka som kommer jobbar jag på kvällarna från 16 till 01-02 ungefär och sen skolar jag in Tillan på dagarna.
När jag är hemma så finns det en miljon saker att göra och jag är glad om jag orkar och hinner nånting överhuvud taget.

Tack för hjälpen med telefonen Marie och tack Åsa för erbjudandet. Kram till er

Tillan har som sagt börjat på dagis och hon tycker det är kul där. Än har jag inte lämnat henne utan jag är nog med denna vecka också. Det är fördelen med att jobba kväll även om det kommer att bli tufft och väldigt lite sömn.
Personalen på hennes dagis är toppen så det känns jättebra. Det visst jag i och försig redan eftersom att Tove gick på den avdelningen.
Lite extra roligt är det att Emelie och Elins gamla dagmamma jobbar där som vikarie just nu.

Vi har varit på ett logopedbesök till och den logopeden vi har känns jättebra. Vi har också fått möjlighet att ringa och boka tid på datateket och lekoteket för att låna lite bra dataprogram och leksaker som kan hjälpa Tillan på traven för att försöka få igång talet och att hjälpa oss med tecknandet.
I oktober börjar en teckenspråkskurs som vi + två personal från dagis ska gå på.

1 kommentar:

Ponder sa...

Vad skönt att det går bra på dagis och att ni får så bra hjälp hos logopeden. :)