10 augusti, 2008

Rubrik

Ibland är det svårt att skriva rubrik på inlägget. Framförallt dessa svammelinägg som handlar om allt och ingenting.

Igår var jag och jobbade på mitt ev nya jobb. Kändes konstigt och ovant och jag känder mig mest ivägen emellanåt. Men tydligen så gjorde jag nånting bra eftersom jag bokat in 4 till arbetspass och om jag inte får 75% tjänsten så är jag erbjuden en timanställning.
Hon som ska bestämma om jag får tjänsten eller inte är visst sjuk och kommer igen i slutet av veckan så det är väl bara att vänta.
Fick dessutom höra idag att dom pratade gott om mig där :)

Jag har suttit lite med ett leende på läpparna när jag läste kommentarerna i inlägget under :) att jag får så mycket gjort. Jag tycker inte att jag hinner nånting här hemma och det ser ut som ett värre kaos mest hela tiden. Jag känner mig som världens lataste för det mesta
Det enda är väl att jag knappt sover nuförtiden eftersom att jag jobbar så pass många nätter eller sena kvällar.....men det är ju bara att bita ihop och stå ut för jobba måste man ju.....(tyvärr ;))

Om en vecka börjar inskolning på dagis. Både ser fram mot det och fasar för det. Tillan som anser att andra vuxna förutom mig och F är livsfarliga tom dom som man träffar väldigt ofta.
Men det får ta den tid det tar och det är ju personalen medvetna om.
Samtidigt är jag övertygad om att hon lär stortrivas med alla leksaker, att få vara ute på dagisgården och åka i stora ruchkanan etc.

I natt är det jobb som gäller och i morgon jobbar F....fast han har semester. Strul på jobbet, kommer himla lägligt...not....
Samma i fredags. Jag jobbade natten mot fredag och hinner bara hem och lägga mig så ringer det och han måste åka. Bara att gå upp och vara uppe hela dan......igen. Precis som onsdag när han också skulle jobba och innan det måndag då han skulle hjälpa sin bror med bilen.....
Undrar hur lite sömn man klarar sig på i längden....??

1 kommentar:

Ponder sa...

Shit, hur orkar du? Jag skulle vara helt förstörd efter en natt utan ordentlig sömn (även när jag är frisk), så jag beundrar dig verkligen.
Kul att det gick bra på jobbet, fortsätter hålla tummarna för att du får det!