27 maj, 2011

Matlista

 

Jag skrev ju tidigare om detta evinnerliga problem med vad man ska äta. Nu är en matlista skriven ända fram till nästa fredag, en ganska varierad lista, tom med en ny maträtt på (vegetarisk pastasås som verkar jättegod) och veckohandlingen är gjord och förhoppningsvis behöver jag inte handla på en vecka. Känns helt okej.

Fredag: Stuvade makaroner, köttbullar, majs och sallad
Lördag: Ungsbakad lax, mathavre och kall sås samt coleslaw
Söndag: Spagetti och köttfärssås, morötter och zuccini
Måndag: Blodpudding, bacon och vitkålssallad
Tisdag: Soppa och smörgås
Onsdag: Pasta med vegetarisk sås
Torsdag: Grillad fläskfilé och Halloumi med potatisknyten, sallad och grillade majskolvar
Fredag: Fiskgratäng och tomatsallad

Grönsakstallrik som vi brukar ha ibland

DSC00464

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Skönt att ha hela veckans måltider planerade! Då slipper ni denna "vad ska vi äta" depressionen som smyger sig på :)

Har varit pysselgalen ikväll då jag precis fått nya stämplar som jag beställde från Mita :) Gjorde några kort, nu är jag så trött att jag går och lägger mig. Orkar inte ens plocka undan. Finns ju en dag imorgon också :) Hihi.

Kram!

Jennifer

Lollo sa...

Brukar oxå göra matlista, lättare att handla och man slipper komma på nån maträtt, dock gör jag bara för vardagarna! Din vecka lät god, dock inte makaroner och köttbullar en fredag hahaha!
KRAM