28 maj, 2011

Inte samma veckor som alla andra

Tänkte bara skriva en liten förklaring. (Fick en kommentar om Köttbullar på en fredag ;)hihi )
Våra veckor ser inte riktigt ut som alla andras. Vi har inte alltid fredagsmys på fredagar utan kanske på en måndag eftersom vi jobbar som vi gör. Därför blir det festmat i veckorna och vardagsmat på helgen ibland :)Man får helt enkelt anpassa sig efter hur man är ledig.
Och i fredags var det jag och tre av barnen hemma, jag kom hem sent efter att ha storhandlat och just stuvade makaroner älskar alla barnen :)(och jag)
Blodpuddingen på måndag är också planerad eftersom just blodpudding är en av få saker som jag inte äter, men övriga familjen gillar. Så då är det perfekt att dom äter det när jag jobbar kväll. Och laxen idag, F gillar inte lax, men jag och barnen gör..
Spagetti och köttfärssås som söndagmiddag kanske inte heller är så lockande egentligen. Men både jag och F jobbar på eftermiddan så då lagar jag det på morgonen så kan de stora barnen som är hemma värma det på kvällen så slipper dom vänta på F som kommer hem vid 20 tiden. Jag kommer inte förrän vid 23.45.

Förstår ni att det inte alltid är lätt att göra dessa matlistor :)

Inga kommentarer: