26 maj, 2011

Beslutsångest

I höst var det ju tänkt att jag skulle börja plugga på heltid, distans. Jag ska isf läsa Administration A+B och lite andra ämnen. Jag har redan nu tjuvstartat och läser Programhantering samt Information och Layout. Tanken med studierna är att få jobb, såklart. Jag vill gärna jobba i en företagsreception eller med administration på annat sätt. Helst ett jobb där jag får träffa folk, det ingår lite problemlösning och där ingen dag är den andra lik. Typ som ett sånt jobb jag har idag* och som jag älskar.
Men nu har jag suttit och kollat lite på vad jag egenligen ska göra på min sk utbildning och då blir jag så velig. För kommer den att leda till det jag vill jobba med? Det känns inte så. Tänk om jag läser i onödan och ändå inte kvalificerar mig för de jobben jag vill ha? Blä. så svårt det är.
Jag lyckas heller inte få nån bra information och vad jag ska läsa och var den utbildningen isf ska finnas. Suck

*Problemet med mitt jobb idag är ju att det bara är ett vikariat och att myndigheten har anställningsstopp så det blir inget förlängt. Och att jag behöver ett dagtidsjobb. Det kommer inte funka att fortsätta jobba som jag gör nu med dag,kväll och natt om vartannat

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå, Jag tror att du skulle kunna jobba på en kommunkontor som tex hos oss har vi många administratörer som oftas tar den första kontakten med kommuninvånarna och försöka lösa deras problem så långt det går innan en handläggare tar vid. Så fungerar det på de flesta kommun kontor, soc, bygg, miljö mm. Kolla vad som finns i Flen, det gäller bara att få in foten sen kan man alltid byta uppgifter inom kommunen. Ingen super lön men ett dagtids jobb. Lycka till!
Kram Sanna