27 januari, 2009

För 10 år sen

Så här dags för 10 år sen befann jag mig i ett förlossningsrum med värkar. Ganska exakt en timme senare, kl 22,24 föddes den här underbara tjejen. En lite loppa som aldrig varit still.
Hon började vid 3 månader att hon skulle inte sitta eller ligga, bara stå i knät och hoppa.
Hon kröp inte utan hoppade fram på rumpan.
Hon gick inte utan hoppade och skuttade fram, nästan alltid med ett leende på läpparna och mycket bus i blicken.

Idag är hon en viljstark tjej som älskar att sjunga och vara med kompisar. Annars är läsa det bästa hon vet. Deckare i stil med Kitty, Petrinideckarna eller Dalslandsdeckarna är favoriter. Problemet är att hon plöjer genom i snitt tre böcker i veckan så det går åt en del. Som tur är har vi filadelfia som säljer begagnade böcker för 5:- styck så vi brukar gå dit och köpa en kasse då och då.

Så idag säger jag GRATTIS till min Elin.

Och jag säger GRATTIS till min F som också fyller idag. Jag älskar dig!






3 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis!! :)
Att läsa är ju toppen. dalslandsdeckarna giller dom här hemma också!

Ponder sa...

Grattis till stora tjejen - vad vacker hon är, kommer bli en riktig heartbreaker om några år! :)

Anonym sa...

Grattis till din stora tjeja! Så söt hon är!